YA ALLAH, temuikanlah kami dengan MH370

YA ALLAH, temuikanlah kami dengan MH370

Wednesday 30 January 2013

Dera - Suami isteri dipenjara 5 tahun

PETALING JAYA - Mahkamah Majistret di sini hari ini menjatuhkan hukuman penjara lima tahun ke atas sepasang suami isteri kerana mendera anak saudara mereka yang berusia dua tahun, tiga bulan lalu.

Majistret K B Elena Hong Tze Lan menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Mohd. Nasir Abd. Majid, 37, dan Zarinah Ab. Hadhy, 31, setelah mengaku bersalah melakukan kesalahan itu hingga menyebabkan kecederaan, di sebuah apartmen di Damansara Damai, antara 14 hingga 27 Oktober tahun lalu.

K B Elena memerintahkan hukuman penjara dijalankan bermula dari tarikh tangkapan iaitu pada 18 Disember tahun lalu.

Mohd. Nasir yang bekerja sebagai pemandu lori dan isterinya, suri rumah didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun atau denda RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

Terdahulu, pihak pendakwaan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Saphirra Selamat memohon mahkamah menjatuhkan hukuman berat terhadap kedua-dua tertuduh kerana kesalahan yang dilakukan serius dan faktor mitigasi mereka yang tidak menunjukkan keinsafan.

Ibu kanak-kanak tersebut, yang dipanggil memberi keterangan berhubung keadaan mangsa memberitahu mahkamah bahawa anaknya masih trauma dan tidak normal seperti dulu. - BERNAMA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...