YA ALLAH, temuikanlah kami dengan MH370

YA ALLAH, temuikanlah kami dengan MH370

Friday, 30 November 2012

Slash - Hati kian terluka


Slash - Rindu pada yang tak sudi


Kemaluan disimbah asid akibat merogol


Berita di atas dipetik dari Utusan.

notakaki : asal bawah umur terus dikira merogol walaupun suka sama suka. Elok juga disimbah asid ni, bagi ingatan bahawasanya balasan zina di akhirat tu lagi dasyat dari asid.

Utama - Hentikan alasanmu


JED - Cintaku terlarang


Twins - Dijarak perindu


Kasawari - Teguh


Twins- Satu selamanya


SPEARS - MENGHARAPKAN JANJIMU


Wednesday, 28 November 2012

Polis Kinabatangan Cari Ibu Bapa Kanak-Kanak Ditinggal Di Hentian Bas

SANDAKAN: Polis Kinabatangan sedang mencari ibu bapa atau penjaga kepada seorang kanak-kanak lelaki berusia lingkungan tiga tahun yang ditinggalkan di sebuah perhentian bas Jumaat lepas.

Ketua Polis Daerah Kinabatangan, DSP Martin Lugu berkata orang awam menemui kanak-kanak tersebut bersendirian di perhentian bas itu berhadapan Sekolah Menengah Bukit Garam 2.

"Sesiapa yang kehilangan budak lelaki diminta tampil membuat kawad cam di IPD Kinabatangan dengan segera," katanya ketika dihubungi.

Kanak-kanak itu kini ditempatkan di bawah jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat.
IPD Kinabatangan boleh dihubungi di talian 089-561890.

Sementara itu seorang bapa merayu anak perempuannya agar pulang setelah dia dikatakan keluar dari asrama sekolah pada 2 Nov lepas.

Amat Morusin berkata anaknya Nurayuni, 15, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Terusan Sugut, bersama seorang lagi rakannya dipercayai keluar dengan dua lelaki yang merupakan kenalan mereka, kira-kira pukul 2 pagi menggunakan bot.

Orang ramai yang mempunyi maklumat mengenai remaja tersebut diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Beluran di talian 089-511222.

Kemelut agama anak apabila bapa Islam, si ibu kafir

PUTRAJAYA - Seorang guru tadika memperoleh hak penjagaan terhadap tiga anaknya yang diislamkan bekas suaminya.

Ini kerana Muhammad Ridzuan Abdullah atau sebelum memeluk Islam dikenali sebagai K. Patmanathan, kehabisan peluang untuk merayu kepada Mahkamah Persekutuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh memberi hak penjagaan anak-anaknya kepada M.Indira Gandhi, 37, yang beragama Hindu.

Panel lima anggota diketuai Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria hari ini menolak dengan kos permohonan Muhammad Ridzuan, 43, untuk mendapatkan kebenaran merayu kepada Mahkamah Persekutuan.

Muhammad Ridzuan mengemukakan permohonan itu setelah rayuannya untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi ditolak Mahkamah Rayuan pada 17 April lepas berikutan kegagalan memfailkan rekod rayuan dalam tempoh yang ditetapkan.

Mahkamah Rayuan menolak permohonan Muhammad Ridzuan selepas berpuas hati bahawa tidak terdapat asas atau keadaan khusus untuk memberi pelanjutan masa kepadanya bagi memfailkan rekod rayuan.

Muhammad Ridzuan memfailkan notis rayuan pada 11 Mac 2010 dan dikehendaki memfail rekod rayuan dalam tempoh lapan minggu mulai tarikh beliau memfailkan notis rayuan, namun peguam yang mewakilinya sebelum ini tidak berbuat demikian.

Rekod rayuan berkenaan difailkan setahun kemudian.

Pada prosiding hari ini, Hakim Arifin memerintahkan Muhammad Ridzuan membayar RM10,000 sebagai kos guaman.

Panel itu turut dianggotai Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Hashim Yusoff, Datuk Ahmad Maarop, Datuk Hasan Lah dan Datuk Jeffrey Tan Kok Wha.

Pada 11 Mac 2010, Mahkamah Tinggi Ipoh memberi hak penjagaan Tevi Darsiny (Ummu Salamah), 15, Karan Dinish (Abu Bakar), 14, serta Prasana Diksa (Ummu Habibah), empat tahun kepada Indira, dan membenarkan  Muhammad Ridzuan melawat anak-anaknya sekali seminggu.

Mahkamah itu juga memerintahkan agar Prasana Diksa, yang tinggal bersama Muhammad Ridzuan, dikembalikan kepada Indira manakala dua lagi anak mereka, yang tinggal bersama Indira, terus tinggal bersama ibu mereka  (Indira).

Muhammad Ridzuan memeluk Islam pada April 2009 dan mengislamkan anak-anaknya tanpa keizinan Indira.

Pada 24 April 2009, Indira memperoleh hak penjagaan sementara terhadap anak-anaknya daripada Mahkamah Tinggi Ipoh.

Pada 29 Oktober tahun sama, Muhammad Ridzuan, yang diwakili peguam Anas Fauzi, memperoleh hak penjagaan daripada Mahkamah Syariah.

K.Shanmuga, antara peguam yang mewakili Indira, memberitahu pemberita bahawa Mahkamah Tinggi Ipoh menetapkan esok untuk menyebut permohonan semakan semula kehakiman Indira bagi mengetepikan sijil pertukaran agama anak-anaknya.

Peguam itu berkata, satu prosiding menghina mahkamah terhadap Muhammad Ridzuan akan dimulakan berikutan kegagalannya mematuhi perintah Mahkamah Tinggi agar Prasana Diksa dipulangkan kepada Indira.


notakaki : Islam agama rasmi negara kita kan?

Khalwat : Pasangan muda dipenjara sebulan bersama anak kecil


KAMPUNG RAJA - Seorang ibu muda berusia 17 tahun terpaksa membawa anaknya meringkuk di dalam penjara selama sebulan kerana gagal membayar denda selepas mengaku salah berkhalwat.

Turut dipenjara adalah pasangannya berusia 18 tahun kerana gagal membayar denda RM2,500 setiap seorang selepas ditangkap sepasukan penguat kuasa agama di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Oh, dekat Jabi, jam 1.35 pagi, 11 Januari tahun lalu.

Mereka kemudiannya berkahwin di selatan Thailand selepas beberapa hari ditangkap dan ibu muda terbabit kini mengandungkan anak kedua.

Wanita berkenaan terpaksa membawa anaknya bersama kerana masih menyusu badan dan tidak boleh berpisah dengannya.

Terdahulu sebelum itu, Mahkamah Rendah Syariah Besut menjatuhkan hukuman denda RM2,500 atau sebulan penjara selepas mereka mengaku bersalah berkhalwat di rumah lelaki berkenaan yang bekerja sebagai pemotong rumput.
Khalwat
Mereka didakwa di bawah Seksyen 31(a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) Terengganu 2001 kerana berkhalwat, sabit kesalahan boleh dihukum denda tidak lebih RM3,000 atau penjara sehingga dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Menurut fakta kes yang dibacakan Pendakwa Syarie, Norzilawati Said, ketika serbuan dilakukan, pintu utama rumah dibuka seorang wanita tua.

Pemeriksaan lanjut di dalam sebuah bilik utama rumah berkenaan mendapati tertuduh wanita sedang tidur di atas katil, manakala tertuduh lelaki tidur di atas tilam di bawah katil bersama adiknya berusia 11 tahun, sementara di dalam sebuah bilik lain ada seorang perempuan sedang tidur.

Wanita dari Hulu Besut itu berkata, dia berada di rumah lelaki terbabit pada hari ditangkap kerana lari dari rumah dan merancang untuk berkahwin dengan pasangannya sehari sebelum

Notakaki : Apabila jadi macam ni, nak marah nak pukul herdik pun dah tak guna. Dah ada anak kecil dan mengandung lagi. Dengar umur yang masih 17 tahun, di kala sahabat-sahabat lain masih sibuk dengan SPM dan masih lagi sibuk dengan perangai keanak-anakkan. Tetapi remaja terbabit sibuk dengan anak dan suami. Akal pendek. Sanggup lari dari rumah ikut jantan, kahwin di Thailand dengan status yang diragui. Jadikanlah iktibar wahai anak-anak gadis lain. Cinta, nafsu, jantan semua itu boleh apabila masa mengizinkan. Zaman belajar, anda harus belajar. Cari kerja yang bagus dan kemudian kahwinlah dan binalah keluarga bersama kekasih.

Mat Yo sudah selamat menandatangani kontrak bersama Johor

Di mana bumi pijak
di situ langit dijunjung

semoga Mat Yo terus maju dalam bolasepak

Sunday, 18 November 2012

Mayat bayi lelaki ditemui di tempat pembuangan sampah


KUALA TERENGGANU 28 Mac – Mayat seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui di tapak 
pembuangan sampah Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) di Kampung Mak Chili, Cukai, Kemaman petang semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, mayat bayi malang itu ditemui 
di dalam sebuah beg pakaian kira-kira pukul 5.50 petang oleh seorang pemungut sampah.

Pemungut sampah terbabit yang pada mulanya menyangka beg tersebut mengandungi barang berharga 
telah membuka beg tersebut dan terkejut apabila mendapati terdapat mayat bayi di dalamnya. - UTUSAN

Mayat bayi lelaki atas tilam

15 Nov. - Rahsia seorang gadis berusia 24 tahun mengandung anak luar nikah terbongkar apabila dia melahirkan bayi seorang diri di dalam bilik di rumahnya di Lorong Haji Salleh, Batu Lima Jalan Meru dekat sini semalam.

Perkara tersebut hanya diketahui apabila kakaknya yang berusia 27 tahun terjumpa seorang bayi lelaki yang tidak bernyawa di atas tilam dalam bilik gadis itu.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd. Shukor Sulong berkata, laporan polis dibuat oleh kakak gadis terbabit dan bayi lelaki cukup sifat itu dipercayai dilahirkan kira-kira pukul 4 petang.
Beliau berkata, hasil soal siasat mendapati suspek yang bekerja sebagai jurujual di sebuah kedai pakaian di pekan Meru dipercayai menjalinkan hubungan cinta dengan lelaki warga Bangladesh sejak awal tahun ini.

Namun, katanya, warga Bangladesh tersebut telah pulang ke negara asalnya pada Mac lalu.
"Siasatan Unit Forensik menjumpai tali pusat dalam satu beg plastik dan dipercayai suspek memotong sendiri tali pusat berkenaan.

"Suspek dan mayat bayi lelaki tersebut dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk pemeriksaan dan bedah siasat. Punca kematian bayi itu juga sedang disiasat," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut Mohd. Shukor, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.

Dalam pada itu, usaha untuk menemu bual ahli keluarga gadis itu gagal apabila pemberita diusir dari kawasan rumah keluarga tersebut.

Bayi 11 bulan maut disembelih bapa

sumber kosmo :

KUANTAN – Seorang bapa yang dipercayai khayal akibat mengambil dadah bertindak kejam menyembelih bayi perempuannya sendiri yang berumur 11 bulan menggunakan pisau sehingga mati dalam tragedi menyayat hati di Felda Panching Selatan dekat sini malam kelmarin.

Menurut ibu saudara mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Liza, 23, kejadian disedari oleh keluarganya pada pukul 9.30 malam semasa mahu menjenguk bayi malang tersebut, Nur Amirah yang merengek kuat ketika sedang tidur di bilik.

“Saya lihat, bapanya yang sebelum itu menemani Nur Amirah tidur, tiba-tiba keluar dari bilik dan duduk di ruang tamu dengan sikap yang sedikit pelik.
 
“Ibunya, Suzy yang sebelum itu berada di dapur membancuh minuman untuk anak sulungnya kemudian masuk ke bilik untuk menjenguk anak keduanya itu selepas terdengar dia merengek.

“Kami semua terkejut apabila ibunya keluar sambil menangis memberitahu, Nur Amirah berlumuran darah dan sudah meninggal dunia,” katanya semasa ditemui di rumah keluarganya di sini semalam.

sumber utusan :

UANTAN 17 Nov. - Seorang bapa bertindak kejam apabila mengelar anak kandungnya sendiri yang berusia 11 bulan selepas khayal mengambil dadah di rumahnya di Felda Panching Selatan di sini malam tadi.
Kejadian menyayat hati itu berlaku pukul 9.30 malam apabila suspek yang berusia 29 tahun bertindak sedemikian sehingga menyebabkan bayi perempuannya, Nur Amirah mati akibat kecederaan serius di leher.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, suspek yang mengusahakan kebun kelapa sawit di tanah rancangan itu didapati mengambil dadah menyebabkan dia berkhayal dan mendakwa ada individu yang mahu mengambil anaknya.
"Suspek mendakwa keadaan itu menyebabkan dia bertindak di luar dugaan dengan mengelar leher anaknya sendiri kononnya kerana terlalu menyayangi anaknya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121118/je_01/Penagih-dadah-kelar-anak-kandung#ixzz2CZ9KSGEj
© Utusan Melayu (M) Bhd
UANTAN 17 Nov. - Seorang bapa bertindak kejam apabila mengelar anak kandungnya sendiri yang berusia 11 bulan selepas khayal mengambil dadah di rumahnya di Felda Panching Selatan di sini malam tadi.
Kejadian menyayat hati itu berlaku pukul 9.30 malam apabila suspek yang berusia 29 tahun bertindak sedemikian sehingga menyebabkan bayi perempuannya, Nur Amirah mati akibat kecederaan serius di leher.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, suspek yang mengusahakan kebun kelapa sawit di tanah rancangan itu didapati mengambil dadah menyebabkan dia berkhayal dan mendakwa ada individu yang mahu mengambil anaknya.
"Suspek mendakwa keadaan itu menyebabkan dia bertindak di luar dugaan dengan mengelar leher anaknya sendiri kononnya kerana terlalu menyayangi anaknya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121118/je_01/Penagih-dadah-kelar-anak-kandung#ixzz2CZ9KSGEj
© Utusan Melayu (M) Bhd
 

UANTAN 17 Nov. - Seorang bapa bertindak kejam apabila mengelar anak kandungnya sendiri yang berusia 11 bulan selepas khayal mengambil dadah di rumahnya di Felda Panching Selatan di sini malam tadi.
Kejadian menyayat hati itu berlaku pukul 9.30 malam apabila suspek yang berusia 29 tahun bertindak sedemikian sehingga menyebabkan bayi perempuannya, Nur Amirah mati akibat kecederaan serius di leher.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, suspek yang mengusahakan kebun kelapa sawit di tanah rancangan itu didapati mengambil dadah menyebabkan dia berkhayal dan mendakwa ada individu yang mahu mengambil anaknya.
"Suspek mendakwa keadaan itu menyebabkan dia bertindak di luar dugaan dengan mengelar leher anaknya sendiri kononnya kerana terlalu menyayangi anaknya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121118/je_01/Penagih-dadah-kelar-anak-kandung#ixzz2CZ9KSGEj
© Utusan Melayu (M) Bhd

Seorang bapa bertindak kejam apabila mengelar anak kandungnya sendiri yang berusia 11 bulan selepas khayal mengambil dadah di rumahnya di Felda Panching Selatan di sini malam tadi.
Kejadian menyayat hati itu berlaku pukul 9.30 malam apabila suspek yang berusia 29 tahun bertindak sedemikian sehingga menyebabkan bayi perempuannya, Nur Amirah mati akibat kecederaan serius di leher.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, suspek yang mengusahakan kebun kelapa sawit di tanah rancangan itu didapati mengambil dadah menyebabkan dia berkhayal dan mendakwa ada individu yang mahu mengambil anaknya.
"Suspek mendakwa keadaan itu menyebabkan dia bertindak di luar dugaan dengan mengelar leher anaknya sendiri kononnya kerana terlalu menyayangi anaknya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121118/je_01/Penagih-dadah-kelar-anak-kandung#ixzz2CZ9eTxQ2
© Utusan Melayu (M) Bhd

Sumber Sinar Harian :
Suara bisik mahu bunuh anak

Suara bisik mahu bunuh anak



"SEBELUM itu, saya dengar suara anak dan suami ketawa dari dalam bilik. Saya berada di dapur bersama anak sulung, Mohd Al-Amin, 2," kata Suze Jalit, 26, ibu bayi malang, Nor Amirah yang maut disembelih bapanya sendiri di Felda Panching Selatan, dekat sini, malam semalam.
Suze berkata, tiba-tiba terdengar suara anaknya yang berusia 11 bulan 20 hari itu menangis, namun masih tidak mengesyaki apa-apa.

"Hinggalah apabila saya dapati Amirah tiba-tiba senyap selepas dua kali menangis, barulah saya rasa seperti ada yang tidak kena segera berlari ke bilik. Ketika itulah ternampak leher Amirah berlumuran darah.

"Anak saya masih atas katil sementara suami pula memegang parang pendek," katanya.
Ketika ditemui semalam, wanita itu ternyata masih sukar menerima kenyataan bayinya sudah tiada, apa lagi nyawanya diragut ayah sendiri.
"Baru petang semalam (kelmarin) kami sekeluarga keluar berjalan-jalan. Ayahnya pun sangat mesra dengannya dan bermain-main dengannya hingga ke malam. Tak sangka pula kesudahannya ini yang terjadi," katanya sambil mengesat air mata.

Mengenai suaminya, Suze berkata, lelaki berusia 29 tahun itu mendakwa sering dengar bisikan suara kononnya ada orang mahu membunuh dan membakar Nor Amira.
Adik lelaki itu, Norazliza Ismail, 23, pula berkata, dia menonton TV ketika mendengar kakak iparnya (Suze) menjerit dan menangis.

"Saya bergegas ke bilik dan melihat Amirah sudah tidak bernyawa dan lehernya berlumur darah. Saya kuatkan hati, ambil kain dan balut luka pada lehernya," kata gadis itu.

Norazliza berkata, abangnya pula yang disyaki terlibat perbuatan itu, seolah-olah baru tersedar khayalan. Dia menangis, meratap setelah melihat keadaan anaknya malah dikatakan turut menghubungi polis dan ambulans.

"Sebelum ini, dia sering alami gangguan fikiran. Dia pernah mengaku selalu dengar bisikan ada orang mahu bunuh dan bakar anaknya. Dia mahu bunuh sendiri anaknya daripada biar dibunuh orang lain," katanya.

Jenazah bayi malang itu dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk dibedah siasat, sebelum dikebumi di Tanah Perkuburan Islam Felda Panching Selatan, dekat sini.

UANTAN 17 Nov. - Seorang bapa bertindak kejam apabila mengelar anak kandungnya sendiri yang berusia 11 bulan selepas khayal mengambil dadah di rumahnya di Felda Panching Selatan di sini malam tadi.
Kejadian menyayat hati itu berlaku pukul 9.30 malam apabila suspek yang berusia 29 tahun bertindak sedemikian sehingga menyebabkan bayi perempuannya, Nur Amirah mati akibat kecederaan serius di leher.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, suspek yang mengusahakan kebun kelapa sawit di tanah rancangan itu didapati mengambil dadah menyebabkan dia berkhayal dan mendakwa ada individu yang mahu mengambil anaknya.
"Suspek mendakwa keadaan itu menyebabkan dia bertindak di luar dugaan dengan mengelar leher anaknya sendiri kononnya kerana terlalu menyayangi anaknya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121118/je_01/Penagih-dadah-kelar-anak-kandung#ixzz2CZ9KSGEj
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tuesday, 23 October 2012

Siti Fazlena Sahili tak mengaku campak bayi

Siti Fazlena Sahili   

Petaling Jaya: Ibu muda yang mencampakkan bayi perempuannya dalam keadaan masih bertali pusat dari tingkat tiga sebuah flet bulan lalu, menangis teresak-esak ketika dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Siti Fazlena Sahili, 20, yang kelihatan memegang sejambak ros merah sepanjang prosiding kes, dituduh menyebabkan kematian anaknya itu di rumah Nombor B1-3-23, Blok 1, Flet Desa Mentari, Jalan PJS 6/5E Sungai Way di sini, jam 11.00 pagi, 16 September 2012.

Campak hingga mati


Bagaimanapun, tertuduh mengaku tidak bersalah mencampakkan bayi seberat 2.8 kilogram itu dari beranda rumah flet sebelah bilik air rumahnya ke bawah sehingga mangsa meninggal dunia.

Tertuduh yang bekerja di sebuah kilang diwakili peguam, Kamarul Zaman Abdul Rahman didakwa mengikut Seksyen 309A Kanun Keseksaan.

Sabit kesalahan, boleh dihukum mengikut Seksyen 309B akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Hakim Yasmin Abdul Razak menetapkan sebutan kes itu pada 23 November depan dan membenarkan tertuduh diikat jamin RM12,000 dengan seorang penjamin.

Rayu kurang jumlah jaminan

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Chong Yin Xin menawarkan jaminan RM20,000 dengan dua penjamin, namun Kamarul Zaman merayu supaya mahkamah mengurangkan jumlah jaminan terhadap anak guamnya.

Kamarul Zaman memberi alasan tertuduh berpendapatan rendah dan penanggung tunggal keluarga.

Akhbar sebelum ini melaporkan, mayat bayi perempuan yang masih bertali pusat ditemui di tempat letak kereta Pangsapuri Desa Mentari di sini, dipercayai dicampak dari tingkat tiga flet itu.
KEJAM...anggota polis memeriksa mayat bayi yang dicampak dari tingkat tiga.
Difahamkan, bayi yang ditemui dalam keadaan bogel itu sempat dimandikan terlebih dulu sebelum dicampak sama ada melalui tingkap dapur atau bilik flet berkenaan- berita harian.

p/s : tak mengaku takpelah. tunggu balasan di akhirat nanti. Lena ke tidur setiap malam? Arwah anak tak datang jenguk ke?
mana bapa si anak? bunga ros dia kasi ke tu?

misteri isteri dan bayi baru lahir meninggal

KULIM: Seorang suri rumah dan seorang bayi baru lahir ditemui mati dalam bilik utama dan bilik air sebuah rumah teres di Taman Kekwa di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Kulim Supt Ghuzlan Salleh berkata polis mendapat maklumat yang membawa penemuan dua mayat itu kira-kira jam 2.30 petang daripada seorang jiran mangsa yang dikatakan hairan kerana mangsa tidak keluar dari rumah dan mengambil anak-anaknya di sekolah seperti biasa.


"Jiran tersebut memaklumkan kepada polis yang kemudian pergi ke rumah berkenaan dan mendapati mayat seorang perempuan yang dikenali sebagai Shaniza Idris, 27, berlumuran darah dalam keadaan tertiarap dalam bilik utama sementara mayat seorang bayi yang baru dilahirkan pula ditemui dalam bilik air rumah tersebut," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata mangsa adalah isteri kepada seorang konstabel sokongan yang bertugas di Balai Polis Kulim dan ketika kejadian sedang berkursus di Nibong Tebal, Seberang Perai Selatan.

Ghuzlan berkata kematian mangsa pada awalnya dipercayai akibat keguguran tetapi dalam siasatan polis mendapati bahawa tiada sebarang rekod daripada Klinik Kesihatan dan sebagainya yang ditemui mengesahkan bahawa mangsa sedang mengandung.

Katanya mayat kedua-duanya dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat, yang sedang dijalankan pakar forensik dari Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar dan mungkin keputusannya akan dapat diketahui lewat petang ini.

“Kita mengkategorikan kematian tersebut adalah mati mengejut," katanya.

Sementara itu, jiran mangsa yang tinggal di hadapan rumah berkenaan, Rohizat Abdul Rahim, 49, dan isterinya Normah Ali, 48, telah pergi ke rumah mangsa setelah mendengar salah seorang dari tiga anak mangsa menangis.

Rohizat berkata setiap hari Shaniza akan menghantar anaknya ke sekolah dan selepas pulang terus menutup pintu dan berada dalam rumah, dan pukul 1 tengah hari akan keluar sekali lagi mengambil anaknya di sekolah.

“Semalam anak sulungnya pulang bersendirian dan saya dengar anak yang lain menangis kuat dalam rumah itu lalu saya suruh isteri saya ke rumah mangsa untuk memastikan sebab anak itu menangis," Rohizat.

Sementara itu, Normah berkata apabila dia masuk ke dalam rumah itu dia mendapati terdapat beberapa tompokan darah di lantai dari bilik air hingga ke bilik tidur utama rumah itu dan mendapati Shaniza terlentang kaku hanya memakai coli tanpa pakaian lain dan sudah tidak bernyawa lagi.

"Lalu saya menjerit minta tolong daripada jiran-jiran bersebelahan dan menutupnya dengan sehelai selimut. Pada ketika itu saya tidak pasti sama ada terdapat mayat seorang bayi dalam bilik air di rumah itu kerana saya menumpukan untuk membantu Shaniza dengan meminta bantuan jira-jiran memanggil polis dan ambulans," katanya yang merupakan orang pertama masuk ke rumah tersebut untuk mengetahui sebab salah seorang anak mangsa menangis begitu kuat.

Suami mangsa Asmadi Ahmad, 28, yang ditemui di bilik forensik Hospital Kulim kelihatan sugul dan trauma atas tragedi yang berlaku terhadap terhadap isterinya.

Dia yang tidak banyak bercakap berkata mayat isteri dan anaknya itu akan dikebumikan di Pokok Sena petang ini.

“Kematian ini adalah satu tragedi pada diri saya dan saya amat terkilan lebih-lebih lagi menjelang Hari Raya Aidiladha tidak lama lagi, kerana anak-anak kami tanpa ibunya di hari raya ini," katanya dengan nada tertekan.

Hasil perkongsian hidup Asmadi dan Allahyarham Shaniza, mereka mempunyai tiga orang anak iaitu dua lelaki Mohd Danial, 7, yang bersekolah di Tahun Satu, dan Mohd Dani, 4, serta Puteri Dayana, 1

Kanak-kanak 12 tahun cedera diayun topi keledar bapa

GEORGETOWN: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun terpaksa dikejarkan ke hospital selepas cedera di kepala terkena topi keledar yang dihayun bapanya sendiri di sebuah flat di Farlim, Air Itam, di sini, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, mangsa terpaksa menerima beberapa jahitan angkara tindakan bapanya yang berang selepas bertengkar dengan ibu mangsa.

Menurut sumber, bapa mangsa yang bekerja sebagai pengawal keselamatan pergi ke rumah berkenaan untuk mengambil kanak-kanak itu ke tempat kerjanya.
“Sudah menjadi kebiasaan lelaki itu untuk mengambil anaknya di rumah selepas waktu persekolahan dan membawanya ke tempat kerja.

“Bagaimanapun, pada hari kejadian, ibu mangsa enggan membenarkan anaknya mengikut suami sebelum berlaku pertengkaran antara mereka,” katanya.

Difahamkan, pasangan suami isteri terbabit sudah berpisah dan tidak lagi tinggal serumah sejak beberapa tahun lalu dan bapa mangsa akan bergilir-gilir menjaganya.
Sumber itu berkata, lelaki terbabit juga dikatakan sempat melepaskan tumbukan hingga terkena mata bekas isterinya hingga lebam.

“Mangsa yang ketika itu baru pulang dari sekolah enggan mencampuri urusan ibu bapanya dan mengambil keputusan masuk ke bilik.
“Bagaimanapun, belum sempat mangsa masuk ke bilik, secara tiba-tiba bapanya yang berang menghayunkan topi keledar lalu terkena kepala mangsa,” katanya.

Menurutnya, kesan hayunan topi keledar itu menyebabkan kepala mangsa berdarah sebelum dikejarkan ke hospital oleh ibunya dan ahli keluarga lain.

“Mangsa bagaimanapun bernasib baik dan hanya menerima beberapa jahitan di kepala sebelum dibenarkan pulang oleh doktor,” katanya.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.

Menurutnya, polis sudah mengambil keterangan ibu dan bapa mangsa dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

p/s: sudah-sudahlah menyiksa hidup si anak. Mereka tak minta dilahirkan pun ke dunia. Mereka lahir kerana anda. Mereka sudah cukup tersiksa apabila ibubapa bercerai. Ini ditambah lagi dengan kesakitan akibat pukulan bapa sendiri. Utamakan anak. Bukan keegoaan sendiri.

Monday, 22 October 2012

Bawa anak 3 tahun main game komputer 8 jam sehari

Biar anak lapar 

Sumber dari Harian Metro

PASIR GUDANG: Dengan alasan bosan menguruskan rumah tangga, seorang suri rumah berusia 20-an menghabiskan masa enam hingga lapan jam sehari di sebuah pusat siber di sini, semata-mata untuk bermain permainan komputer.
KETAGIH...Sara (duduk) bermain permainan komputer membiarkan anaknya tertidur di sebuah pusat siber di Pasir Gudang.

Lebih mengejutkan, akibat ketagihan permainan itu, wanita bergelar ibu yang menjadi pelanggan tetap kafe siber berkenaan membawa anak lelakinya berusia tiga tahun ke pusat terbabit sejak lebih setahun lalu.

Lebih malang, wanita terbabit tidak memberikan anaknya makan hingga kanak-kanak berkenaan terpaksa mengutip sisa makanan di kawasan berhampiran termasuk makanan kucing.

Pengurus pusat siber berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Raihan, 30, berkata, wanita dari Masai itu mengunjungi pusat sibernya sejak lebih setahun lalu bersama seorang kanak-kanak lelaki yang diakui anak tunggalnya.

Menurutnya, wanita terbabit mendakwa dirinya suri rumah dan dipercayai tidak bekerja serta meluangkan masa dari pagi hingga petang di pusat siber itu kerana ketagih bermain permainan komputer.

p/s: kesian si anak dapat ibu tak matang macam ni. Dah tua nanti, anak pun buat macam tu juga kat dia. Ajaran sama.

Piala Malaysia 2012 | Gambar-gambar


Photo: Ok sori xdi saloh select pic ni hak benar nyo  ƗƗɐƗƗɐƗƗɐƗƗɐɐ...."̮  
Photo: WARNA-WARNI kemeriahan suasana final Piala Malaysia 2012. Begapo namo rimau ni ore panggil ni? Nasib baik siang hari. Kalu malae makae putung kayu doh beraso..! Kih3x

        
  









Orang-orang pertama dalam Islam

1. Orang yang pertama menulis Bismillah :
Nabi Sulaiman AS.

2..Orang yang pertama minum air zamzam :
Nabi Ismail AS.


3..Orang yang pertama berkhatan :
Nabi Ibrahim AS.

4.Orang yang pertama diberikan pakaian pada hari qiamat :
Nabi Ibrahim AS.
.
5…Orang yang pertama dipanggil oleh Allah pada hari qiamat :
Nabi Adam AS.

6….Orang yang pertama mengerjakan saie antara Safa dan Marwah :
Sayyidatina Hajar (Ibu Nabi Ismail AS)

7. Orang yang pertama dibangkitkan pada hari qiamat :
Nabi Muhammad SAW

8. ..Orang yang pertama menjadi khalifah Islam :
Abu Bakar AsSiddiq RA

9. Orang yang pertama menggunakan tarikh hijrah:
Umar bin Al-Khattab RA

10. Orang yang pertama meletakkah jawatan khalifah dalam Islam:
Al-Hasan bin Ali RA

11. ..Orang yang pertama menyusukan Nabi SAW:
Thuwaibah RA

12. Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan lelaki :
Al-Harith bin Abi Halah RA

13. ..Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan wanita:
Sumayyah binti Khabbat RA

14… Orang yang pertama menulis hadis di dalam kitab / lembaran :
Abdullah bin Amru bin Al-Ash RA

15. Orang yang pertama memanah dalam perjuangan fisabilillah :
Saad bin Abi Waqqas RA

16. …Orang yang pertama menjadi muazzin dan melaungkan azan:
Bilal bin Rabah RA

17. Orang yang pertama bersembahyang dengan Rasulullah SAW :
Ali bin Abi Tholib RA

18…. Orang yang pertama membuat minbar masjid Nabi SAW:
Tamim Ad-dary RA

19. Orang yang pertama menghunuskan pedang dalam perjuangan fisabilillah : Az-Zubair bin Al-Awwam RA

20…. Orang yang pertama menulis sirah Nabi SAW:
Ibban bin Othman bin Affan RA

21. Orang yang pertama beriman dengan Nabi SAW :
Khadijah binti Khuwailid RA

22… Orang yang pertama mengasaskan usul fiqh :
Imam Syafei RH

23. Orang yang pertama membina penjara dalam Islam:
Ali bin Abi Tholib RA

24. ….Orang yang pertama menjadi raja dalam Islam :
Muawayah bin Abi Sufyan RA

25… Orang yang pertama membuat perpustakaan awam :
Harun Ar-Rasyid RH

26.Orang yang pertama mengadakan baitul mal : Umar Al-Khattab RA

27… Orang yang pertama menghafal Al-Quran selepas Rasulullah SAW:
Ali bn Abi Tholib RA

28.Orang yang pertama membina menara di Masjidil Haram Mekah :
Khalifah Abu Ja’far Al-Mansur RH

29…Orang yang pertama digelar Al-Muqry :
Mus’ab bin Umair RA

30. … Orang yang pertama masuk Syurga :
Nabi Muhamamad SAW

Belajar di Kota Bharu, kampung di Pahang singgah berzina di Dungun

Buat maksiat di hotel bajet 

DUNGUN - Keghairahan seorang pelajar kolej untuk pulang bercuti ke kampung bersama teman lelaki bertukar detik hitam apabila dia dicekup pihak berkuasa ketika berada di sebuah bilik di hotel bajet, dekat sini, pagi kelmarin.

Pelajar terbabit, 20, yang sedang menuntut di sebuah kolej swasta di Kota Bharu, Kelantan dikatakan baru menamatkan peperiksaan akhir dan datang ke bandar ini untuk menemui teman lelakinya sebelum bercadang pulang bersama ke kampung halamannya di Temerloh, Pahang.

Bagaimanapun,  pelajar jurusan diploma sains itu tidak terus pulang ke kampung, sebaliknya mengambil kesempatan melepaskan rindu di sebuah bilik hotel yang disewa teman lelakinya, seorang pemandu ekskubator.

Perbuatan tidak bermoral pelajar berasal dari Kampung Ulu Jenut, Kuala Krau, Temerloh itu bagaimanapun menjerat dirinya sendiri setelah bilik penginapannya diserbu pihak Pegawai Penguat kuasa Syariah kira-kira jam 11.30 pagi kelmarin.

Selepas pintu dibuka oleh teman lelakinya, pelajar berkenaan difahamkan hanya bertuala dengan memakai baju sendat ketat tanpa pakaian dalam manakala teman lelakinya, 21 tahun, dalam keadaan separuh bogel.

Siasatan awal mendapati pasangan itu tidak mempunyai hubungan muhrim.

Kesemua seluar, baju dan pakaian dalam milik pasangan terbabit turut dirampas sebagai bahan bukti.

Pasangan itu bakal dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah 19 November nanti mengikut Seksyen 29(a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001 atas kesalahan perbuatan sebagai persediaan melakukan persetubuhan luar nikah.

Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Saturday, 20 October 2012

Isu lagu Harapan Bangsa - Jaclyn Victor

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sedang menyiasat dakwaan lagu ‘Harapan Bangsa’ nyanyian Jaclyn Victor menyentuh sensitiviti penganut agama lain di negara ini.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha pada Jumaat memberitahu mStar Online bahawa jabatan itu mengambil perhatian terhadap gesaan segelintir pihak yang meminta siasatan dibuat berhubung perkara itu.

“Jakim sedang menyiasat mengenai dakwaan itu sama ada ia benar atau tidak dikatakan menyentuh sensitiviti penganut agama lain di negara ini.

“Kami juga akan membuat penelitian secara telus mengenai sumber, sasaran dan tujuan lagu berkenaan sewajarnya,” katanya.

Beliau mengulas mengenai gesaan Ahli Majlis Tertinggi Umno yang juga Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zakarshi yang menggesa Jakim supaya menyiasat lagu ‘Harapan Bangsa’ nyanyian Jaclyn Victor itu.

Othman menambah, siasatan yang dilakukan oleh Jakim bertujuan untuk memperoleh pengesahan sebenar bagi mengelak kekeliruan masyarakat terutama umat Islam di negara ini.

Sebuah akhbar berbahasa Melayu pada Jumaat melaporkan Dr Mohd Puad dipetik sebagai berkata lagu berkenaan tidak sesuai disiarkan kerana bimbang akan menimbulkan keresahan dalam kalangan penganut agama lain yang mungkin menganggapnya sensitif.

"Setelah meneliti lirik lagu ini, pada rangkap korusnya ada menyebut `setiap suku, setiap kaum dan setiap bangsa kan menyembah di tahtah (takhta) mu' memberi gambaran seolah-olah orang Melayu Islam juga begitu.

"Dia (Jaclyn) kena sensitif, dalam lirik itu juga jelas menunjukkan `Yesus (Jesus) adalah tuhanku'. Kalau dia sebut setiap penganutmu, orang faham penganut agamanya (Kristian) saja tetapi jangan sebut setiap suku, kaum dan bangsa di negara ini yang turut meliputi orang Melayu,” katanya.

Selain Jakim, Dr Mohd Puad turut mengesa siasatan yang sama dilakukan oleh Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) pula bertindak menyeru supaya memboikot album dan persembahan Jaclyn Victor berikutan dakwaan lagu penyanyi itu tidak sensitif dan tidak menghormati penganut agama lain.

Dilaporkan, Jaclyn dipetik sebagai berkata lagu itu dirakam sekitar 2007 khusus untuk penganut agama Kristian di Sabah dan Sarawak serta pihak gereja.

Menurut Jaclyn lagi, sebagai sebuah negara yang mengamalkan kebebasan agama, isu lagu Harapan Bangsa tidak perlu dipertikaikan.

"Sebagai seorang penganut kristian, rasanya tidak salah jika saya yang beragama Kristian menyanyikan lagu itu.

“Lagipun, ia bukan untuk tujuan komersial. Jadi mengapa perlu mempertikaikan lagu yang sudah lama dirakamkan itu?” soalnya.


Jaclyn Victor Tiada Niat Sebar Kristian Menerusi Lagu 



PETALING JAYA: Penyanyi Jaclyn Victor menganggap lagu Harapan Bangsa yang dinyanyikannya adalah salah satu bentuk sumbangan dan tanggungjawab untuk agamanya iaitu Kristian.

Jaclyn atau nama sebenarnya Jaclyn Joshua Thanaraj Victor, 33, berkata, dia menyanyikan lagu itu dalam Bahasa Malaysia bukan bertujuan untuk menyebarkan agama berkenaan tetapi dikhususkan kepada penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.

"Saya hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang penganut Kristian dengan menyanyikan lagu berkenaan kepada orang Kristian di Sabah dan Sarawak. Kebanyakan mereka di dua negeri itu lebih faham Bahasa Malaysia.

"Dan sebagai sebuah negara yang mengamalkan kebebasan beragama, isu tersebut tidak seharusnya dipertikaikan," katanya kepada mStar Online apabila diminta mengulas lagu berkenaan yang menjadi isu selepas beberapa pihak membuat pertikaian mengenainya.

Utusan Malaysia pada Jumaat melaporkan, Timbalan Menteri Pelajaran yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) serta kementerian berkaitan menyiasat lagu Harapan Bangsa yang mungkin telah menyentuh sensitiviti penganut agama lain di negara ini.

Sebelum ini, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) turut mendakwa Jac telah menghina Islam gara-gara menyanyikan lagu yang mengandungi konotasi agama yang berkaitan dengan agama Kristian.

Lagu tersebut menjadi kontroversi selepas ia dimuat naik menerusi YouTube bermula Januari lalu.
Tambah penyanyi kelahiran Kuala Lumpur ini, dia tidak melakukan sebarang kesalahan kerana lagu berkenaan bukan dihasilkan untuk tujuan komersial.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM), Norman Abdul Halim menyifatkan perbuatan Jac bukanlah satu kesalahan untuk dia menyanyikan lagu agama yang dianutinya walaupun dalam apa juga bahasa sekalipun.

Jac menjalankan tanggungjawab sebagai seorang penganut Kristian dengan menyanyikan lagu 'Harapan Bangsa'.


 "Saya rasa perkara ini tidak perlu diperbesarkan dan andai kata memang benar masyarakat beragama lain terasa, janganlah berfikiran terlalu sensitif.

"Jika ia mampu memesongkan akidah penganut agama lain kerana nyanyiannya dalam Bahasa Melayu, keadaan tetap akan sama jika lagu tersebut dinyanyikan dalam Bahasa Inggeris kerana masyarakat negara ini tetap faham akan maksudnya.

"Mungkin pihak Perkasa ada perjuangannya yang tersendiri, cuma saya harap isu ini tidak perlu diperbesarkan kerana di Malaysia, kita mempunyai pelbagai kaum serta agama. Semua pihak bebas untuk menunaikan tanggungjawab terhadap agama yang dianuti," katanya.

Norman juga berharap isu yang remeh seperti itu tidak perlu dikontroversikan kerana ia mampu memecah belah kaum di negara ini selain banyak lagi perkara lain yang boleh dibangkitkan.

Rantai anak untuk kerja

GUANGZHOU: Dua kanak-kanak dirantai pada sebuah bangunan di bandar raya ini ketika ibu bapa mereka bekerja.

Budak lelaki dan kakaknya, berusia tiga dan empat tahun diikat dengan rantai besar supaya mereka tidak boleh melarikan diri atau diambil oleh orang tidak dikenali.

Kanak-kanak berkenaan, yang ibu bapanya pekerja pendatang yang miskin, pernah dilihat menangis mengenangkan keadaan mereka yang terpaksa di rantai itu.

KANAK-KANAK ini dirantai ibu bapa mereka.

Penduduk berhampiran berkata, ibu bapa kanak-kanak itu berasal dari Hunan, wilayah selatan China dan melakukan pelbagai jenis kerja di kawasan itu.

Terlalu bahaya untuk membawa mereka ke kawasan pembinaan ketika mereka bekerja.

Kerana itu, pasangan berkenaan merantai anak mereka untuk memastikan mereka selamat.

Si bapa berkata, dia dan isteri sedar mereka tidak sepatutnya merantai anak mereka sedemikian.

“Isteri saya sudah beberapa kali menangis kerana terpaksa merantai mereka.
Tetapi, kami tidak punyai pilihan,” katanya.

Perbuatan itu menggambarkan kemiskinan melampau yang dihadapi ramai keluarga di China.

Sebahagian ibu bapa tidak mampu membayar penjagaan anak atau anggota keluarga yang kurang upaya ketika mereka keluar bekerja.

Bulan lalu, gambar mendedahkan nasib seorang gadis berusia 13 tahun, Jiang Manqi, yang diikat pada basikal berenjin di Fuzhou, wilayah Fujian.

JIANG Manqi diikat datuknya pada basikal.
Dia diikat sedemikian untuk membolehkan datuknya mengutip sampah untuk dikitar semula.

Keluarganya tidak mampu untuk mengubati penyakit sawannya. Kerana itu dia diikat pada basikal supaya anggota keluarganya boleh mengawasinya.

Sementara itu, di Nanjing, timur China, seorang wanita merantai anaknya dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu.

Hong Chunlin, 37, menghabiskan sebahagian besar masanya dengan tangan dirantai pada katil.

Dia dijaga oleh ibunya, Chen Jiufang yang beryusia 71 tahun.

Wanita itu berkata, dia bertindak demikian selepas kelakuan anaknya menjadi ganas.

p/s: dunia sudah makin tak betul. 

Dera hingga mati anak 3 tahun | Pasangan kekasih dihukum mati

SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi di sini semalam menjatuhkan hukuman gantung sampai mati ke atas seorang mekanik dan teman wanitanya selepas didapati bersalah membunuh anak wanita itu yang berusia tiga tahun 10 bulan tahun lalu.

Hakim Datuk Nurchaya Arshad membuat keputusan itu terhadap Tan Peng Tong, 29, dan Wong Mei Ting, 26, selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

Peng Tong dan Mei Ting didakwa membunuh Jasmine Lee Siew Hui, 3, di rumah No. D-3-15, Blok D, Tingkat 3, Pangsapuri Bayu, Taman Bukit Serdang, Serdang dekat sini antara 12 tengah malam, 1 Mac 2010 dan 7.50 pagi, 14 Mac tahun sama.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Fadzillah Begum Abdul Ghani dan kedua-dua tertuduh diwakili peguam bela, T.L. Chen.

Terdahulu, Chen memohon hukuman ringan dikenakan atas anak guamnya kerana pasangan itu tidak berniat membunuh dan menyesal dengan apa yang berlaku.

Bagaimanapun, Fadzillah Begum membantah dengan menyatakan terdapat lebih 66 kecederaan pada tubuh anak kecil itu akibat didera menggunakan penyangkut besi dan plastik selain disepak dan dicubit.

Kosmo! sebelum ini melaporkan Jasmine disahkan mati pada pukul 7.45 pagi selepas dihantar oleh kekasih ibunya kerana tidak sedarkan diri.

Mangsa dipercayai mati dua jam sebelum itu. Menyedari sesuatu yang tidak kena berdasarkan kesan-kesan lebam pada seluruh badan mangsa, pihak hospital memaklumkan kepada polis mengenai perkara itu.

p/s  : I like!!!

Tinggalkan suami demi kekasih facebook?

JEMPOL – Seorang pengusaha gerai makanan bimbang selepas isteri bersama seorang anaknya yang berusia tiga tahun dikatakan menghilangkan diri dari rumah sejak empat hari lalu gara-gara mengikut seorang lelaki yang dikenali menerusi laman sosial Facebook.

Mohd. Salleh Hussin, 54, mendakwa, isterinya, Nik Rosmalina Nik Mat, 28, bersama anak bongsu mereka, Nur Alia Nadira, 3, tidak pulang ke rumah di Felda Lui Selatan dekat sini selepas keluar ke pekan Bahau pada Isnin lalu atas alasan untuk membaiki komputer riba.

  “Saya jadi bimbang apabila isteri dan anak saya tidak balik ke rumah selepas itu, malah panggilan telefon juga tidak dijawab sampai sekarang,” katanya di sini semalam.

Lebih mengejutkan Mohd. Salleh, dia hanya menyedari dompetnya yang mengandungi kad mesin teler automatik (ATM) lesap pada Selasa lalu sebelum mendapati wang sebanyak RM5,000 dalam akaun bank telah dikeluarkan.

“Saya tidak tahu kenapa dia sanggup meninggalkan saya, kami tidak berselisih faham,” katanya.
Mohd. Salleh bercerai kira-kira 10 tahun lalu sebelum berkahwin dengan Nik Rosmalina pada tujuh tahun lepas.


Lets do some calculation -: 54 - 7 =   47                           28-7= 21

p/s: daripada fikir isteri lari demi kekasih facebook, lebih baik fikir jjika isteri diculik ke, dirompak ke, diugut ke? Semoga isteri dan anak kembali dengan selamat.

Bukan gambar bogel Rozita Che Wan

 

Dia kata bukan gambar dia. Dia dah tua nak buat benda-benda gitu. 

Ahmad Adam Syukri











 

AHMAD ADAM SYUKRI LAHIR PADA 04/03/12 DAN MENGALAMI KEKURANGAN OKSIGEN...PD 09/03/12 SCAN MRI ADAM MENGESAHKAN ADAM MENGALAMI KEROSAKN PADA OTAK.ADAM TERPAKSA BERGANTUNG PD MESIN SEDUT KAHAK,OKSIGEN N MNYUSU MGGUNAKAN MESIN.

Untuk bantuan kewangan bolehlah disalurkan kepada 

161136331818( maybank)
02040007292201(cimb)

NORAISAH MOHAMAD MALENA,
LOT 432 TMN SUSUR JAMBU,
JALAN JAMBU SELATAN,
96100 SARIKEI SARAWAK.
Layari facebook Ahmad Adam Syukri Sn untuk mengetahui perkembangan Adam setiap hari. Doakanlah kesihatan si kecil ini. 

Adam Iman Hamka Bin Suhaimi | Bayi 8 bulan pengidap kanser stage 3



Photo: Adik..wAlau apepon yg bakal blaku dpn ari nnti umi tetap syg dan terima adik seadanya diri adik...dunia akhirat dlm hati umi d isi oleh anak2 umi...

Photo: Hamka terkini....doakan hamka...

Photo: Hamka lg...

Photo: Monink..monink...

Photo: Salam sume..hamka dh siap mandi dh...hamka nk teman umi solat asar dl....

Photo: Salam sume...hamka dh bgun ni..pg2 lg hamka dh bgun ari ni cz hamka nk teman umi...umi xleh tdo mlm td...doakan yg terbaik ntok hamka arini ye...insyaallah....

Photo: U must be strong syg.....umi kna kuat ntok hamka....

Adam Iman Hamka, bayi yang berusia 8 bulan dan disahkan doktor mengidap kanser buah pinggang tahap 3. Bayi ini berasal dari Kelantan dan mendapat rawatan di Hospital Universiti Kubang Kerian. Untuk maklumat lanjut dan untuk berhubung terus dengan keluarga bayi ini sila ke
facebook Adam Iman Hamka 

Doakanlah bayi ini boleh sembuh seperti bayi lain.

Friday, 19 October 2012

KAFA kena denda RM40K

Kelantan dihukum sebelum final

Petaling Jaya: Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) didenda RM40,000 semalam - dua hari sebelum final Piala Malaysia, gara-gara tindakan penyokongnya membaling botol minuman ke padang ketika perlawana Kumpulan B menentang Tentera di Stadium Selayang, 28 Ogos lalu.
Hukuman denda tinggi dikenakan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) itu umpama amaran awal kepada ribuan penyokong The Red Warriors supaya tidak mengulangi perbuatan itu pada aksi final di Stadium Shah Alam, malam esok.

Kita ada garis panduan dalam Kod Tatatertib FAM 2011 yang menyatakan kelakuan penyokong mana-mana pasukan tertakluk kepada persatuan negeri masing-masing," - Taufik Abdul Razak, Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM
Jika terus berdegil, mereka pasti sukar melarikan diri kerana setiap kelakuan dan tindakan pada aksi final itu nanti diperhatikan dengan pemasangan kamera di setiap sudut stadium berkenaan sebagai langkah awal mengelakkan kejadian tidak diingini.

Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufik Abdul Razak, berkata tuan rumah perlawanan terbabit, Tentera tidak dihukum kerana insiden itu yang disiarkan secara langsung di televisyen jelas menunjukkan kejadian baling botol dilakukan penyokong Kelantan.

“Kita ada garis panduan dalam Kod Tatatertib FAM 2011 yang menyatakan kelakuan penyokong mana-mana pasukan tertakluk kepada persatuan negeri masing-masing, tidak kiralah siapa yang menjadi tuan rumah.

“Memang jelas nampak seperti hujan botol minuman itu dibaling ke arah padang sehingga menyebabkan perlawanan tertangguh selama 17 minit,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Khas Jawatankuasa Tatatertib FAM di Kelana Jaya, semalam.

Taufik berkata, KAFA turut ingkar apabila menghantar Borang B (mengaku tidak bersalah) dua hari lewat daripada tarikh ditetapkan.

“Walaupun hukuman maksimum ke atas kesalahan itu ialah RM100,000, jawatankuasa hanya mengenakan denda RM40,000 dan KAFA boleh merayu dalam tempoh 30 hari,” katanya.

Beliau berkata, jawatankuasa juga mendenda Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) RM15,000 kerana penyokongnya membakar mercun roket selepas lagu Negaraku dan membaling mercun ‘air-bomb’ ke arah trek dan penjaga garisan.

“Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) pula didenda RM10,000 kerana penyokongnya membaling mercun 'air-bomb' dengan serpihannya terkena penjaga garisan,” katanya.

Katanya, jawatankuasa turut mendenda Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) RM5,000 kerana penyokongnya membaling botol minuman dan bungkusan cili boh ke arah pengadil dan penjaga garisan.

“Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) didenda RM1,000 kerana penyokongnya membakar suar (flare) dan mercun,” katanya.
Rabu lalu BH Sukan melaporkan setiap kelakuan dan tindakan penyokong pada final Piala Malaysia antara Kelantan dan Tentera, malam esok akan diperhatikan.

Itu adalah peringatan FAM yang bertindak memasang kamera di setiap sudut stadium berkenaan sebagai langkah berjaga-jaga.

Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan FAM, Datuk Salleh Md Rashid dilaporkan berkata semua kamera tersembunyi itu dipasang di dalam dan luar stadium bagi mengawal penyokong daripada bertindak negatif dan membawa bahan yang dilarang seperti mercun dan vuvuzela.

Bayi berumur 55 tahun yang disamun sudah dipulangkan

TARIKH : 18 Oktober 2012

Seorang ibu hanya menangis sepanjang hari sejak bayi lelakinya berusia 55 hari dilarikan lima lelaki yang sebelum itu turut menyamunnya berdekatan rumah sewanya di Taman Saujana Akasia, dekat sini, malam kelmarin.

Ketika kejadian jam 7.45 malam itu, mangsa, Cho Cho Tun, 33, berasal dari Myanmar, dalam perjalanan pulang ke rumah bersama bayinya, Mikalithu selepas membeli barang di pasar malam yang hanya tiga minit perjalanan dari rumah sewanya.
 Kebas sekali bayi 55 hari
 Suami mangsa, Nay Soe Aung, 29, berkata, ketika isterinya berjalan pulang bersendirian, dia dihampiri lima lelaki yang menaiki beberapa motosikal.

"Dua daripada lelaki terbabit mengacukan pisau ke leher dan perut isteri saya sebelum memintanya menyerahkan bayi dan barangan berharga"

“Apabila isteri saya enggan, kumpulan lelaki itu marah. Mereka merampas beg tangan berisi RM800 dan mengambil bayi yang didukung isteri sebelum memecut ke Matang Pagar, Sungai Buloh,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

TARIKH : 19 Oktober 2012

LEGA...Cho Tun mengucup bayinya sambil diperhatikan Soe Aung. 

SUNGAI BULOH: “Tiada apa yang mampu saya katakan selain daripada gembira dan berasa lega kerana bayi lelaki kami yang dilarikan lima lelaki sejak dua hari lalu dipulangkan kembali malam tadi,” kata Nay Soe Aung, 29, bapa Mikalithu yang dilarikan sekumpulan penyamun di Taman Saujana Akasia, di sini Rabu lalu.

Ketika kejadian jam 10.30 malam kelmarin itu, dia bersama isterinya, Cho Cho Tun, 33, warga Myanmar berada di tingkat dua rumah sewa mereka apabila tiba-tiba dimaklumkan rakan sekerja ada dua lelaki berada di depan rumah dan mahu memulangkan semula bayinya.

Menurutnya, dia bersama isteri kemudian bergegas turun sebelum mendapati dua lelaki sedang memegang bayinya sebelum mereka menyerahkan kepada isterinya.

“Ketika itu, saya lihat ada sebuah kereta bersama beberapa lelaki di dalamnya berada di hadapan rumah kami dan hanya dua lelaki yang turun untuk menyerahkan bayi saya itu.

“Sebelum beredar lelaki terbabit turut mengugut supaya saya tidak membuat laporan polis dan jika berdegil mereka akan membunuh kami sekeluarga,” katanya ketika ditemui di kediamannya, semalam.


p/s : macamanalah penyamun-penyamun tu jaga baby kecik selama 2 hari? Bagi minum susu ke tidak?

Dibelasah hingga koma kerana air suam

RAKAM...rakaman CCTV  menunjukkan suspek membelasah mangsa.

KUANTAN: Hanya kerana lewat menghantar air suam dipesan, seorang pelayan sebuah kafe di Jalan Tun Ismail 2, di sini, kini bertarung nyawa di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), selepas ‘digusti’ seorang pelanggan yang naik angin, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam itu, mangsa, warga Myanmar, Htong Haw, 29, ditumbuk bertubi-tubi dan kepalanya dihentak ke pasu pokok hiasan selepas dia menghantar air suam dipesan pelanggan terbabit.

Malah, suspek lelaki berusia 30 tahun itu terus mengganas dengan menghenyak tubuh mangsa ke tangga, menariknya ke seberang jalan lalu bertindak seperti ahli gusti dengan mengepit kepala mangsa di celah kangkangnya sebelum menghempas mangsa ke atas jalan di tempat letak kereta.

Selepas ‘menggusti’ mangsa sehingga lembik dan berlumuran darah, suspek melepak di premis berkenaan sebelum meninggalkan kawasan itu dua jam kemudian.

Pemilik premis, Stanly Soon Suan Ning, 43, berkata, dia yang dihubungi seorang pekerjanya memaklumkan kejadian itu bergegas ke tempat kejadian.

p/s:mereka pendatang, tak semestinya mereka boleh dibuat macam anjing. mereka juga manusia.

Wednesday, 17 October 2012

Bayi 2 tahun hilang bersama kakak

Seorang wanita mualaf Thailand merayu bantuan orang ramai untuk mengesan dua anaknya berusia 20 dan dua tahun yang menghilangkan diri sejak lebih sebulan lalu.

Supranee Abdullah, 41, menyuruh anak perempuannya, Husna Abdullah, 20, ke kedai berhampiran untuk membeli barang dapur, bersama adiknya, Salehuddin Chawakeaw, 2, yang mahu mengikutinya.

Supranee dari Taman Seri Gedung, dekat sini, berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2 petang pada 7 September lalu, dia memberi RM50 untuk membeli barangan dapur, tetapi kedua-dua anaknya tidak pulang ke rumah selepas lebih sejam.

Menurutnya, dia meminta suaminya, Johari Mohamad, 52, mencari mereka di kedai terbabit, namun dimaklumkan mereka tidak datang ke situ.

“Saya dan suami berusaha mencari mereka sekitar kawasan taman perumahan dengan bantuan penduduk, namun gagal sebelum suami membuat laporan kehilangan anak di Balai Polis Sungai Petani,” katanya.

“Puas kami mencari mereka di merata tempat termasuk Kedah, Perlis dan kawasan sempadan, namun masih gagal dikesan,” katanya.

Menurutnya, berdasarkan beberapa petunjuk, dia mengesyaki kedua-dua anaknya dilarikan teman lelaki Husna berdasarkan panggilan terakhir yang diterima telefon bimbit anak perempuannya.

Katanya, dia juga dimaklumkan Husna ada menghubungi rakannya menggunakan telefon bimbit teman lelakinya pada 1 Oktober lalu untuk meminta bantuan kerana tiada wang untuk pulang ke Bangkok, Thailand.

“Malah, ketika panggilan itu, rakannya terdengar suara Salehuddin menangis kerana kelaparan dan Husna memberitahu tiada wang untuk membeli susu menyebabkan saya rasa amat sebak mengenangkan nasib mereka.

“Justeru, saya merayu kepada lelaki terbabit agar memulangkan anak saya dalam keadaan baik kerana bimbang disebabkan Husna baru memeluk agama Islam pada 2011 lalu dan masih mendalami ilmu agama Islam di sebuah sekolah agama di sini,” katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi balai polis berdekatan atau Johari di talian 019-5525499.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Kuala Muda, Superitendan Ong Aik Chang yang dihubungi mengesahkan ada menerima laporan kehilangan dua beradik terbabit.

p/s : kasihan yang adik baru 2 tahun umur. Tolonglah bantu mencari mereka berdua.

PKMDHL cari waris tiga bayi

Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Hulu Langat (PKMDHL) mencari waris atau ibu kepada dua bayi lelaki dan seorang bayi perempuan masing-masing berusia lebih sebulan.

Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Hulu Langat, Noor Adelin Nordin berkata, pihaknya menerima rujukan kes kanak-kanak itu yang ditinggalkan di Hospital Ampang, di sini, selepas dilahirkan.

Bayi lelaki, Daniesh Abdullah yang berusia tiga bulan ditinggalkan seorang wanita dikenali sebagai Nawiati sebaik dilahirkan dan hingga kini gagal dikesan, manakala Muhammad Raqeem Adryan lahir pada 4 Mac lalu berdepan masalah kesihatan dan kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur.

 Mariam Maisarah lahir pada 6 September lalu pula ditinggalkan ibunya, Nur Syafiah Athirah Ahmad Shafique, nombor kad pengenalan 930803-04-5618 menghilangkan diri selepas beberapa hari melahirkannya.

Berikutan itu, orang ramai yang mempunyai maklumat waris kanak-kanak berkenaan boleh menghubungi Noor Adelin di talian 03-87378007 atau tampil ke PKMDHL di Lot 2-58, Kompleks Hentian Kajang, Jalan Reko, Kajang,

Blog Porno | Pelajar muat naik gambar bogel dan video bersama teman wanita

Pelajar Malaysia yang memuat naik gambar bogelnya bersama teman wanitanya di blognya bakal berhadapan dengan inkuiri disiplin.

Menurut National University of Singapore (NUS), pemegang biasiswa Asean, Alvin Tan Jye Lee telah diberikan surat tunjuk sebab sebelum sebuah jawatankuasa mengambil tindakan lanjut diambil terhadapnya.

Jurucakap NUS berkata The Straits Times of Singapore memberitahu, Tan yang juga pelajar jurusan undang-undang tidak menerima biasiswa berkenaan kerana dia sedang bercuti.

Tan telah dinasihatkan agar membuang semua gambar dan video yang dimuatnaik sebelum ini.
Jurucakap itu berkata pihak universiti mempunyai proses pemilihan ketat terhadap penerima-penerima biasiswa berdasarkan pencapaian akademik mereka dan pencapaian peribadi.

"Ini bukan memberi bayangan bahawa semua sarjana-sarjana kami seperti dia (Tan).

"Kebanyakannya pelajar-pelajar kami memberi sumbangan yang bermakna terhadap komuniti NUS, " katanya.

Nur Irisyafida Balkis 8 bulan mati didera teman lelaki ibu



Photo: BATU PAHAT – Seorang bayi berusia lapan bulan meninggal dunia setelah tidak sedarkan diri selama enam hari, dipercayai akibat didera teman lelaki ibunya.

Nur Irisyafida Balkis, dimasukkan ke hospital itu Khamis lalu kerana mengalami tiga keretakan di tempurung kepala, patah tangan kanan dan kaki kiri. Masih belum diketahui bagaimana bayi itu didera.

*Ads: http://cinta.my/PercumaSamsungS3

Dia meninggal dunia jam 2.30 petang semalam di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI), di sini.

Ibu mangsa, yang dikenali sebagai Aida, 29, ketika ditemui berkata, sewaktu Balkis dimasukkan ke hospital, dia terpaksa bergantung kepada alat bantuan pernafasan.

Aida terkilan kerana Balkis, yang sudah pandai merangkak dan baru hendak belajar berjalan, tidak sempat menggunakan ‘baby walker’ yang dibelinya.

BATU PAHAT – Seorang bayi berusia lapan bulan meninggal dunia setelah tidak sedarkan diri selama enam hari, dipercayai akibat didera teman lelaki ibunya.

Nur Irisyafida Balkis, dimasukkan ke hospital itu Khamis lalu kerana mengalami tiga k
eretakan di tempurung kepala, patah tangan kanan dan kaki kiri. Masih belum diketahui bagaimana bayi itu didera.
Dia meninggal dunia jam 2.30 petang semalam di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI), di sini.

Ibu mangsa, yang dikenali sebagai Aida, 29, ketika ditemui berkata, sewaktu Balkis dimasukkan ke hospital, dia terpaksa bergantung kepada alat bantuan pernafasan.

Aida terkilan kerana Balkis, yang sudah pandai merangkak dan baru hendak belajar berjalan, tidak sempat menggunakan ‘baby walker’ yang dibelinya. 



Tuesday, 16 October 2012

Pocong tanah kubur dicampak depan rumah







Pocong tanah kubur


JOHOR BAHRU: Seorang pengamal perubatan tradisional tercampak sejauh tiga meter ketika cuba mengambil objek seakan-akan pocong yang dicampak di depan rumah Ahli Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT), Pandak Ahmad, 49, di Taman Mutiara Rini, di sini, semalam.

Bagaimanapun, dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, selepas membaca ayat suci al-Quran selama beberapa minit baru pengamal perubatan Islam terbabit berjaya mengangkat objek yang dipercayai menjadi medium ilmu hitam itu.

“Saya tidak menyangka sihir digunakan terlalu kuat sehingga tubuh saya boleh tercampak,” kata pengamal perubatan berusia 50-an itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ustaz.

Menurutnya, selepas mengangkat objek sepanjang 45 sentimeter itu dan melakukan pemeriksaan, ia didapati penuh dengan serbuk pewarna merah, dicucuk jarum dan tulisan Siam.


Katanya, objek pocong itu dipercayai diisi menggunakan tanah kubur dan diwarnakan merah melambangkan darah manakala tulisan Siam yang tertera adalah sebahagian mantera.


sumber di sini

Ajihs Nasi Lemak 80sen







sumber dari sini http://www.facebook.com/AjihsNasiLemak80sen



Monday, 15 October 2012

Apek ditawar RM3 juta?

KOTA BHARU: Penjaga gawang skuad bola sepak Kelantan dan kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat kini menjadi sebutan apabila dikatakan mendapat tawaran RM3 juta oleh pasukan lain dan bayaran itu termasuk RM800,000 bagi menebus kontraknya dengan Kelantan yang masih berbaki tiga tahun.

Sekiranya khabar angin itu menjadi kenyataan, Khairul Fahmi, 23, atau lebih dikenali dengan panggilan Apek bakal menjadi pemain bola sepak tempatan termahal, mengatasi bekas penyerang Selangor, Safee Sali yang menerima bayaran lebih RM2 juta untuk mewakili kelab Indonesia, Pelita Jaya FC.

Khabar angin mengenai tawaran RM3 juta untuk Apek itu tersebar di Internet terutama laman sosial, facebook dan tawaran berkenaan dikatakan dibuat pasukan Johor.

Ketika diminta komennya mengenai khabar angin itu, Apek enggan mengulas lanjut, namun mengakui ada pasukan dari negeri lain yang cuba ‘memancingnya’.

“Saya perlu menghormati kontrak (bersama skuad Kelantan) yang masih ada. Saya tidak tahu bagaimana cerita ini timbul dan enggan memikirkannya,” katanya.

Waris bayi dan kanak-kanak dicari

SHAH ALAM - Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Klang mengesan waris seorang bayi dan kanak-kanak lelaki yang kini ditempatkan di institusi kebajikan milik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
JKM cari waris bayi, kanak-kanak lelaki
Bayi lelaki yang tidak memiliki dokumen pengenalan diri itu ditemui berhampiran Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang.

Mengikut rekod, bayi itu dilahirkan pada 18 April lalu di HTAR.

Sementara itu, kanak-kanak lelaki dikenali sebagai Vijay Chinakanu, 14 tahun, dipercayai warga Myanmar.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung waris berkenaan diminta menghubungi Pegawai Pelindung Kanak-kanak, Tuah Sajali dan Nor Azian Sharfador Khan di talian 03-33413724.
JKM cari waris bayi, kanak-kanak lelaki
Mereka juga boleh ditemui di Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Klang, Tingkat Bawah, Bangunan Pejabat Kerajaan, Klang.

 ________________________________________________*****_____________________

Waris bayi dicari


SHAH ALAM – Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menjejak waris bayi berusia sembilan bulan yang tinggalkan ibu kandungnya sejak lahir.

Bayi berkenaan dilahirkan pada 27 November 2011 di Hospital Selayang Selangor.

Difahamkan, bayi tersebut diserahkan kepada sepupu ibu kandungnya yang menetap di Kepong.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai waris bayi itu diminta datang ke JKM berdekatan atau menghubungi Napsiah Leb di talian 019-3038873.

p/s: tiada ke orang yang berkemampuan terbuka hati untuk membela anak-anak kecil ini. Kasihan, sekecil ini tiada kasih sayang ibubapa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...